piątek, 19 maja 2017

Look Food » Cukier kokosowy, Melisa


Look-Food - producent żywności ekologicznej


Firma Look Food Sp. z o.o. jest dynamicznie rozwijająca się firmą produkcyjno–handlową. Udziałowcy i współpracownicy firmy to doświadczona kadra, mająca wieloletnie doświadczenie w produkcji oraz handlu w branży spożywczej, a w szczególności w sokach, napojach, olejach oraz produktach ekologicznych.
Specjalizujemy się w temacie „zdrowej żywności”, dlatego w naszej ofercie mamy produkty zarówno BIO (jesteśmy certyfikowani przez Ekogwarancję) jak i produkty bezcukrowe.


Cukier kokosowy pozyskiwany jest z soku rośliny palmy kokosowej. W przeciwieństwie do białego cukru typu kryształ, słodzik z palmy kokosowej nie wywołuje nagłych wahań cukru w organizmie, ponieważ posiada niski indeks glikemiczny. 

Zawiera minerały: magnez, potas, cynk, żelazo
Obfituje w szeroką gamę witamin: C, B1, B2, B3, B6

Posiada delikatny karmelowo - kokosowy posmak. Stanowi doskonały dodatek do kawy czy herbaty. Idealnie pasuje się do przygotowywania ciast, koktajli i sosów. Sprawdza się w daniach kuchni azjatyckiej.


Smakując pierwszy raz cukru kokosowego miałam mały dylemat, z czym go używać. Jest on słodziutki jak tradycyjny cukier, jednak posiada karmelowy posmak. Jak widzicie poniżej, spróbowałam nim posłodzić herbatę ziołową i powiem szczerze, że wcześniej opisywany przeze mnie ksylitol smakuje mi bardziej jako słodzik do napojów.

Jednak nic straconego. Jeśli Wy także wolicie tradycyjny smak herbaty czy kawy, cukier kokosowy idealnie spisze się jako słodzik do wszelkiego typu ciast i ciasteczek. Cukier nada im pięknego piernikowego odcienia oraz ciekawy smak. Takimi wypiekami możesz zachwycić domowników i gości. Dodatkowo nie musisz już mieć wyrzutów sumienia, jeśli dbasz o linię, ponieważ jest zdecydowanie zdrowszy od tradycyjnego cukru. Jednak jeśli lubisz herbaty czy kawy smakowe, cukier kokosowy może również dodać karmelowego smaku do Twojego ulubionego napoju.


Melisa swoje działanie uspokajające zawdzięcza składnikom olejku eterycznego, takim jak kariofilen, cytral i eugenol. W medycynie greckiej używano jej ponad dwa tysiące lat temu. Nazywana wówczas była "radością dla serca" oraz "eliksirem życia".

Melisa korzystnie wpływa na sen i uspokojenie, łagodzi bóle miesiączkowe, przyczynia się do zmniejszenia poziomu złego cholesterolu, obniża temperaturę ciała podczas gorączki oraz działa przeciwirusowo.


Wiele zastosowań melisy poznałam dopiero niedawno. Od zawsze melisa kojarzyła mi się z herbatą na uspokojenie. Wam pewnie też? Żałuję, że od samego początku nie znałam jej wszystkich właściwości, ponieważ pomóc może ona w przypadłościach, które dopaść nas mogą w każdej chwili.

Jak smakuje melisa? Mi smakuje bardzo, jednak ciężko mi opisać jej smak. Jeśli miałabym porównać ją z jakąś herbatą, to chyba postawiłabym ją pomiędzy czystkiem a zieloną herbatą. Jestem osobą bardzo spokojną i opanowaną, jednak miewam kłopoty ze snem, gdy czymś się stresuję, wtedy z pomocą przychodzi ten napar, który uspokaja mnie wewnętrznie.

Myślę, że takie zioła powinny znajdować się w każdym domu, gdyż lepiej najpierw sięgnąć po naturalny sposób w radzeniu sobie z nerwami czy bólem, niż od razu sięgać po tabletkę.




http://www.look-food.pl/

Zapraszam na Facebook Look Food, gdzie znajdziecie wiele przepisów z użyciem zdrowej, ekologicznej żywności.

14 komentarzy:

  1. Uwielbiam pić melisę z pomarańczą, którą kupuję w Biedroce :) Cukier kokosowy poznałam i ma specyficzny smak :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę sobie sprawić taki cukier :) kokos to jest to !! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że nie smakuje za bardzo kokosem :P ale karmel też jest niczego sobie ;)

      Usuń
  3. Cukru kokosowego nigdy nie próbowałam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto z nim poeksperymentować bo do ciast może się super nadać :)

      Usuń
  4. Bardzo lubię pić meliskę działa na mnie mega uspokajająco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę ją wypróbować jeszcze w stresującej sytuacji bo pije ją do smaku ale chętnie sprawdziłabym właściwości ;)

      Usuń
  5. Nigdy nie próbowałam cukru kokosowego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz piec, polecam wypróbować go przy jakimś cieście :)

      Usuń
  6. Świetny blog i zdjęcia! Widać, że prowadzony z pasją :)
    Obserwuję i zapraszam do mnie :)

    http://lifeforbeautymoments.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo. Twój także jest interesujący dlatego obserwuje ;) pozdrawiam ;)

      Usuń
  7. Nie spotkałam się jeszcze z cukrem kokosowym, zaciekawił mnie. Muszę kiedyś wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest interesujący bo nie smakuje jak kokos haha. Taki delikwent z niego ;)

      Usuń

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na stronie "Acne skin" używane są pliki cookie Google i podobne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Komentując przyjmujesz to do wiadomości i wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na gromadzenie danych osobowych zawartych w komentarzu takich jak np. nick, imię i nazwisko, adres e-mail. Dane te nie będą wykorzystywane przez Administratora Bloga.

Dziękuję za każdy komentarz ❀